Vårt löfte till dig som kund – svar inom tre arbetsdagar

Illustration som visar vilken tid det är bäst att kontakta ssams kundstjänst

Kunden är vår prioritet på SSAM och det genomsyrar hela vår verksamhet. Dina förväntningar är vårt fokus. Inte minst gäller det tillgängligheten, då vi nu förtydligar vårt löfte att du ska få svar på ditt ärende inom tre arbetsdagar.

Det finns flera sätt att kontakta SSAM då du har frågor kring ett specifikt ärende. Vår kundtjänst är öppen alla vardagar: måndag, tisdag, torsdag kl. 08-16, onsdag och fredag kl. 08-15. Det varierar över dagen hur många av våra 40 000 kunder som ringer in samtidigt, men vårt mål är alltid att hjälpa dig. Eftersom vi just nu inför fyrfack i Växjö kommun kommer det in många ärenden, vilket gör att du kan få vänta längre tid i telefon. Kontakta gärna vår kundtjänst via e-post istället: info@ssam.se.

För att underlätta för dig har vi även en funktion där du kan välja att bli uppringd. Du behåller då din plats i kön. Du kan också ta en titt på vår tillgänglighetsklocka som visar när det är lättast att komma fram, baserat på samtalsstatistik över tid. Den gröna färgen visar de klockslag då vi har något färre samtal.

På vår webbplats - ssam.se - får du svar på de allra vanligaste frågorna och kan göra många av dina ärenden under ”Mina sidor”. Du kan också fylla i ett kontaktformulär där du väljer att antingen bli uppringd, eller kontaktad via e-post.

Vi återkopplar alltid så snart vi kan på inkomna frågor. Handläggningstiden kan variera beroende på ditt ärende. Du kan dock i normalfallet förvänta dig svar inom tre arbetsdagar.

Senast uppdaterad: 2 juli 2020